Så rent bortsett fra at jeg forsøkte å installere Linux på en PC for godt over 20 år siden, og ikke fikk det til, så har jeg relativt lite erfaring med Linux.
Etter jeg ble med i Funker som Fjell og var med på foredraget Nils holdt på Landås før sommeren så har jeg blitt litt hekta. Jeg begynte først å skulle installere Linux på en ekstern harddisk. De første par gangene fikk jeg det ikke til å funke p.g.a. boot buggen i Linux Mint. Men så tips Nils meg om en annen måte å gjøre det på. Bruke gparted og trikse og fikse litt. Etter litt om og men fikk jeg installert det. Men så av uforklarlige grunner fikk jeg bare masse bootfeil, og etter å ha installert Linux 3-4 ganger ga jeg litt opp. Helt til jeg fikk en laptop av en god venninne, som hun og familien ikke bruker.
Jeg har ikke installert på den enda. Men tenkte dette kunne være en tråd der jeg forteller litt om dette. Dette er PC-en:
Hvor god denne er vet jeg ikke, men den vil nok funke fin-fint med Linux Mint. Jeg registrerer at det står klistret ett Windows 8 klar under. Men den er helt formatert og klar. Så dette blir spennende ![]()